Ştirile RMphotography

“Povestea unui vârf din nori” este încă o reuşită a echipei de alpinişti clujeni în Himalaya.

Posted in SOCIAL by RMphotography on 03/10/2011

“Te salutăm din Lukla!

În data de 30 am reuşit ascensiunea vârfului Lobuche în premieră pe faţa sudică, traseul a fost extrem de solicitant şi dificil dar printr-un efort comun am  finalizat şi al doilea obiectiv.”

( Vlad Căpuşan pentru RMphotography)

Echipa de  alpinişti a excaladat cu succes  vârful Lobuche  înalt de 6.146 de metri. Evenimentul reprezintă a doua  premieră realizată de cei trei tineri români în ultimele săptămâni. De această dată felicitările li se atribuie  datorită traseului dificil pe care aceştia au ales să-l parcurgă.

Condiţiile meteo au dictat strategia.

“Vremea bună a întârziat să apară…Zăpada depusă  ne-a făcut să ne schimbăm planurile în totalitate.Cu cât ne-am apropiat mai mult de vârf am fost întâmpinaţi de veşti mai puţin bune… Înaintea noastră alte două echipe încercaseră creasta sud-estică dar  vremea  i-a determinat să se retragă. Era rândul nostru … Ajunşi faţă în faţă cu vîrful condiţile meteo ne-au repus în aceaşi situaţie ca pe Naya Kanga,vârful era învăluit într-un abis alb iar vremea nu părea să se schimbe prea curând. După o discuţie între noi, ne-am decis asupra unei tentative într-un stil alpin, într-o manieră fast and light, având în vedere materialele si mâncarea limitată dar şi condiţile meteo precare.
La peste 5.200 de  metri  vremea s-a înrăutăţit sever, iar înaintarea a devenit imposibilă.”

Adrenalină, supă, ceai fierbinte  şi un joc de cărţi la 5.200 de metri!

 “Într-un white-out total am căutat soluţii rapide. Am campat într-un loc expus şi foarte incomod.Aici zăpada era destul de mare, iar spre seară a început să ningă. Ne-am încălzit cu un ceai şi o supă caldă iar spre final am jucat şi o partidă de cărţi. Am schiţat în lini mari un traseu care urma să se desfăşoare pe faţa sudică. Gândul la ce va urma fierbea în minţile fiecăruia iar adrenalina era la cote maxime.”

Emoţia maximă!

“Punctul culminant , a fost momentul în care placa pe care a înaintat Vlad s-a fisurat. A urmat  un sunet puternic şi înfundat, care ne-a ţinut inima în loc. Am trecut mai rapid ca nicodată de porţiunea respectivă, ajungând în cel mai scurt timp , pe o muchie înghetată unde ne-am regrupat. În acel moment am fost pe punctul de-a ne retrage dar coborârea din acel punct nu era o soluţie.”

Înapoi cu picioarele pe pământ: “Domnul a fost cu noi!”

 “Eram conştienţi că partea cea mai dificilă avea să fie coborârea! După o mică pauză pe vârf, fără nici o vedere, am început să coborâm. Retragerea ne-a dus spre final la epuizare pshica şi fizică. După mai bine de 5 ore de coborâre, am ajuns cu bine la cort. Reuşisem ascensiunea unui vârf de peste 6.000 de metrii  într-un stil alpin, pe o rută care s-a dovedit a fi mult mai expusă şi mai periculoasă decât am anticipat  iniţial. Vremea a avut un impact psihic enorm. Cea mai mare realizare a fost parcurgerea acestui traseu în echipă şi că am ajuns toţi  pe vârf. Domnul a fost cu noi! ”

Lasă un răspuns

