Ştirile RMphotography

Kathmandu – un loc cu o pauza mai lunga, nedorita

Posted in SOCIAL by RMphotography on 30/08/2011

Echipa celor trei temerari au ajuns in Kathmandu un loc unde au inceput sa intampine anumite greutati legate de partea logistica, fiind contactat de Vlad Capusan va prezint mai jos declaratia facuta in numele echipei:

„Kathmandu e un loc special, cu siguranta cel mai colorat oras pe care l-am vazut. Aici istoria unui popor hindus se imbina cu schimbarile timpului lasand in urma un oras cat se poate de viu si divers.

Am traversat centrul vechi unde stradutele sunt extrem de inguste fiind populate pana la refuz de comerciantii ambulantii, care se inghesuie pentru a-si vinde marfa.

Capitala Nepalului este supusa zilnic unui trafic infernal, fiind strabatuta in fiecare zi de peste 10 milioane de oameni.Templurile hinduse care isi fac loc printre cladirile improvizate , sunt la tot pasul aducand o urma de mister prin constructia lor si lumanarile mereu aprinse.

Am fost surprinsi sa aflam ca Nepalul este una din putinele tari fara constitutie, si fara priministru….inca neales dupa mai bine de 4 ani.!

Viata oamenilor de rand din Kathmandu este scoasa dintr-un scenariu de film medieval.Oameni din diferite sate si asezari isi duc traiul in capitala nepaleza asemanand-o mai de graba cu un imens targ, in care totul se negociaza, iar in multe cazuri, schimbul dintre comercianti este un lucru comun.

CalugariI budisti majoritatea venitii din Tibet coloreaza atmosfera prin vesmintele lor de un visiniu perfect.

De cand am ajuns am incercat din rasputeri sa prind anumite fraze in nepali (limba oficiala in Nepal) iar astfel sa pot purta scurte conversatii cu oameni , dar nu m-am facut inteles mai deloc, ulterior am aflat ca Nepalul este tara in care se vorbesc mai bine de 90 de limbi iar aproape fiecare asezare are dialectul sau existand peste 120 de asezari etnice diferite.-astfel am renuntat la planul meu, desi am fost surprins sa descoper cate asemanari exista intre nepali si hindi.

Mai mult de 90% dintre nepalezi nu au absolvit nici o scoala, ba chair majoritatea nu isi cunosc data nasteri, fiind un lucru comun si amunzant sa vezi oameni in varsta care afirma cu tarie ca au doar 25 de ani.

In cele 4 zile petrecute deja in Kathmandu, fiecare zi a adus ceva nou, desi am fost mereu ocupati cu negocierile si discutile cu serpasii in vederea obiectivelor noastre.

Decizile pe care le-am luat se vor concretiza in zilele urmatoare.

Vlad Capusan”

Pentru ai multe poze accesati blogul oficial pe care vor mai aprarea noutati, verticalhimalaya

Lasă un răspuns

