Ştirile RMphotography

Drumul Crucii 2011 COMUNICAT DE PRESA

Posted in SOCIAL by RMphotography on 17/04/2011

Asociaţia “Servus”

Baia Mare, str. Pădurarilor nr. 2b

Purtător de cuvânt Leş Daniel

Telefon: 0723 856 109

Asociaţia “Servus” din Baia Mare organizează vineri , 24 Aprilie, începând cu ora 14, un  marş, denumit sugestiv “Drumul Crucii – Cu moartea pe moarte călcând”, ediţia a şasea.

Marşul este o reprezentare dramatică a “Drumului Crucii” parcurs de Domnul Iisus Hristos înainte de moartea Lui. Dramatizarea este realizată de un grup de credincioşi din mai multe confesiuni religioase, ca o incercare de a demonstra că în creştinism nu sunt graniţe.

Personajele istorice: Iisus Hristos, soldaţii romani, Pilat din Pont, Baraba, Maria – mama lui Iisus, mironosiţele şi alte personaje, vor purta costume de epocă.

La invitaţia unor biserici din ţară, ”Drumul Crucii” se va derula şi in Cluj Napoca -miercuri 24 aprilie de la ora 14, urmând traseul : P-ţa Unirii (platforma din faţa Catedralei Sf. Mihail), Str. Petru Maior, P-ţa Lucian Blaga, Str. Napoca, B-dul eroilor, P-ţa Avram Iancu, treptele Teatrului Naţional.  În 2011 suntem la a VI-a ediţie.

În preajma Sărbătorilor de Paşti (acum 7 ani) eram la Bucureşti la o expoziţie de ceramică. Cu cât se apropiau sărbătorile se accelera ritmul alergării cumpărătorilor. Oferte de tot felul îţi furau ochii. M-am oprit o clipă şi gândul care mi-a venit a fost dacă asta e tot ce facem noi când vin Paştele. Cum am reacţiona dacă L-am vedea pe Isus Hristos purtându-şi crucea chiar pe străzile noastre. Am fi atunci dispuşi să ne oprim câteva clipe să medităm la esenţa Sărbătorilor Pascale? Cum ar fi posibil să aducem în realitate această istorie pe care cu toţii o cunoaştem dar care în ultima vreme este puternic concurată de „scurta vacanţă de Paşti”, „ouăle de Paşti”, „iepuraşul de Paşti”, „cadourile de Paşti”, „îmbuibarea de Paşti”?

Ca răspuns am fost inspirat cu o imagine pe care o vedeam foarte clar în mintea mea: Se contura puternic imaginea lui Iisus ducându-Şi crucea înconjurat de soldaţi pe străzile asfaltate. Pentru moment am văzut o frântură din agonia Lui transpusă în zilele noastre. Am fost provocat atunci să fac tot ce pot pentru ca această aducere în zilele noastre să aibă loc.

Primul pas l-am făcut în 2003 când împreună cu un grup de prieteni am pus în scenă pe străzile Băii Mari evenimentele care au precedat moartea lui Isus Hristos pe cruce. Am văzut atunci că oamenii chiar se opresc din alergarea lor câteva minute pentru a onora ceea ce Domnul Iisus a făcut pentru noi toţi.

Sigur că noi nu eram decât o reflectare palidă a ceea ce a suferit Isus, dar cu fiecare an, prin continuitate, prin idei noi care completează şirul evenimentelor, prin creşterea numărului de actori amatori implicaţi, prin caracterul inerconfesional, prin sprijinul autorităţilor, prin atenţia pe care ne-o acordă presa , deci prin harul Celui de Sus, ne apropiem de ţelul de a aduce în contemporan într-un mod cât mai accesibil istoria morţii Fiului lui Dumnezeu pe cruce.

În anii care au urmat, credincioşi din alte oraşe ne-au chemat cu mare drag să organizăm şi pe străzile lor Drumul Crucii. Astfel că deşi suntem limitaţi de distanţa dintre oraşe şi de faptul că o astfel de acţiune poate fi relevantă numai în anumite zile din Săptămâna Patimilor, suntem prezenţi cu regularitate în Baia Mare şi Cluj Napoca, iar anul acesta vom fi pentru a doua oară în Alba Iulia şi Timişoara.

Cred că această dramatizare este importantă din două perspective: pentru comunitate creează cadrul pentru sărbătorirea învierii Domnului Iisus Hristos, iar pentru fiecare dintre noi poate fi premisa înţelegerii scopului lui Dumnezeu pentru noi aşa cum reiese din Evanghelia după Ioan capitolul 3, versetul 16 „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentruca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţă vecinică.”. Este o declaraţie pe care nu putem să o luăm decât foarte personal şi eu ştiu că pe mine ma iubeşte Dumnezeu atât de mult încât toată vina mea, greşelile, păcatele mele le-a pus asupra Singurului care le putea purta şi achita. 100% om si 100% Dumnezeu, Iisus Hristos era singurul în stare să plătească în locul meu. Şi asta mă aduce în faţa întrebării: ce fac eu în legătură cu acest sacrificiu? Mă întorc la ale mele ca şi cum nimic nu s-ar fi întâmplat? Sau Îi mulţumesc lui Dumnezeu pentru harul care mi-l face reyolvând chiar El conflictul între mine şi Dumnezeu şi mă identific cu jertfa lui Iisus Hristos la cruce pentru ca păcatele mele să fie efectiv iertate, să ştiu că eu personal m-am împăcat cu Dumnezeu, să fiu acceptat de Tatăl ca frate mai mic al lui Iisus, să am nădejdea vieţii veşnice?

Hristos a înviat!

Aprilie 2011                                                                                       Purtător de cuvânt  – Cluj Napoca

Dan Virgil

Tel. 0741040064

Lasă un răspuns

