Ştirile RMphotography

Badarani cu legitimatie R.A.T.U.C.

Posted in SOCIAL by RMphotography on 16/10/2010

Astazi venind de la munca am asistat la o scena pe cat de bizara pe atat de reala. Erau implicate patru persoane, doi cetateni si doi „curcani” ai R.A.T.U.C.-ului.

Sa va povestesc pe scurt scena din punctul de vedere a unei persoane neutre, din punctul de vedere a unei persoane care se afla la locul potrivit la momentul potrivit (stiu ca replica era invers)

Afara ploua, era urat, autobuzul cu numarul 31 opreste la gara astfel incat logic sa urce si sa coboare calaltorii. Printre cei care urca grabiti in autobuz este si un cuplu. Probabil nu sunt din Cluj dupa bagajele care le aveau la indemana, sau probabil au fost la cumparaturi nu stiu, cert e ca tipa avea in mana o umbrela care in timp ce urca o inchidea iar el era cu bagajele cauta un loc pentru a le aseza. In scurt timp se inchid usile masinii. Nimeni nu reuseste sa isi traga respiratia ca incepe controlul biletelor. Bineinteles ata la acel cuplu nici nu au reusit sa isi traga respiratia ca in momentul in care au introdus biletul in compostor controlorii i-au blocat sa nu mai comopsteze biletul.

O scena clasica… dar de acum incepe adevarata poveste. Tanara sa „irita” pe buna dreptate in momenul in care ii este solicitata cartea de identitate pentru a scrie repede o amenda. Ea si prietenul (sotul) ei incearca fara nici un rezultat sa le explice situatia.

Incearca sa ii dea un exemplu logic controlorului spunand-ui ca si in momenul in care intra in casa daca are mainile ocupate nu poate face mai multe lucrui. Moment in care „curcanul” se umfa in pene si urla puternic citez : „IN AUTOBUZE NOI FACEM LEGEA NU VOI”.

Toata scena la care am participat se terminase cu sechestrarea celor doua persoane in autobuz si controlorii vorbind foarte urat cu cei care ii platesc.

Am inceput sa ma enervez si eu… cum vine asta  „NOI FACEM LEGEA”?

Pana la urma care este rolul unui controlor? Acela de a prinde cat mai multe persoane fara legitimatie de calatorie sau de a stimula calatorii sa isi cumpere bilete?

Cert e ca mitocania din mijloacele de transport in comnul nu a incetat si angajatii RATUC au nevoie de un control psihologic sau macar sa faca un curs de bune maniere..

Vreau doar sa mai mentionez faptul ca innainte cu 3 ore de acest incident in acelas 31 am mai prins un control, de aceasta data domnul de langa mine nu avea abonament si nici bilet era plin de el si foarte mandru. In momentul in care ii este cerut un act de identitate spune asa foarte „smecher” nu am si chiar daca as avea nu va dau, am la mine doar legitimatia de port-arma. Si evident minciunile incep sa curga garla… de unde stiu ca sunt minciuni? Deoarece a inceput sa imi zambeasca in momentul in care a dat-o jos pe o tipa spunand ca ce proasta e ca a prins-o. Iar in urmatorul moment incepuse sa dea un telefon si sa se laude cum a scapat el de amenda.

Dragi cititori astept si parerile voastre astept opinia voastra legat de cele doua incidente cat si incidentele voastre.

Daca tu cel care citesti esti un boboc, sigur ai patit-o cu ei… iti asteptam povestea ta….. fi curajos si spune-o.

PS   Dupa ora 22 controlorii nu mai au voie sa controileze calatorii, exceptie facand controalele insotite de jandarmerie.

PRIN MATERIALUL PUBLICAT NU VREAU SA INCURAJEZ SA CIRCULATI FARA BILET, INSIST SA VA FACETI SI VOI DATORIA DE CALATORI SI SA PLATITI CURSA, CE VREAU SA INCURAJEZ E AFIRMAREA VOASTRA ATUNCI CAND AVETI DREPTATE NU VA LASATI INTIMIDATI….

ASTEPTAM POVESTEA TA POATE NE AJUTA SA INVATAM CEVA DIN EA

8 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. A;e said, on 07/03/2014 at 10:38

    Sunt extrem de nesimtiti. Si RATUC in sine sunt nesimtiti. In regulamentul lor se precizeaza ca nu e permis cersitul si e plin de cersetori. In plus, abonamentele sunt aiurea calculate, o luna are 30 de zile, alta 31, ca sa nu mai spun pe februarie. Practic, intr-un an, platim multe zile in plus aiurea. Si controlorii…mi-au dat amenda pentru ca nu compostasem bine biletul, asta din cauza ca acele compostoare nu functioneaza bine. Am refuzat sa semnez, si nu mi-au mai dat hartia. Nici nu am idee ce urmeaza. Imi pare rau ca le-am dat datele mele, nu stiam pana acum ca pot sa refuz sa le arat buletinul daca nu au cu ei jandarmi sau politisti.

  2. Teodora said, on 13/09/2011 at 08:00

    Va dau un sfat, daca vedeti ca se comporta urat cu voi, chiar daca aveti sau nu bilet SUNATI POLITIA, luati datele de identificare ale controlorilor implicati si ale autobusului si faceti plangere la politie si RATUC. Cred ca e singura sansa prin care putem sa-i descurajam. Cat mai multe plangeri impotriva lor la RATUC si politie. Sa vedeti ca pana la urma tot o sa se sesizeze cineva ca ceva nu e inregula. In plus daca exista un abuz din partea lor sunt sanse foarte mari ca amenda sa nu fie valabila.

  3. Codrin said, on 06/09/2011 at 16:28

    Cred ca nu este bine sa dam impresia nici ca se angaleaza ca si controlori tocmai cei certati cu legea si educatia sau fosti puscariasi sau ciomageari dar nici ca romanii nu au atata constiinta civica sa realizeze ca trebuie sa plateasca pentru transport pe cat posibil, daca nu, se poate merge pe jos, caci mersul pe jos face piciorul voios, frumos si sanatos. Asadar, adevarul este undeva la mijloc si viecare are a-si examina obiceiurile pentru a nu se gasi cu o atitudine de care apoi nu mai stie cum sa scape.

  4. Stefana said, on 17/03/2011 at 00:35

    Duminica dimineata la ora 7, control pe 101 – 5 tipi, dintre care doar 2 controlori au prins 2 studenti fara bilet. Au fost foarte violenti si in limbaj si in comportament (i-au impins si i-au injurat, chiar de fata cu ceilalti calatori). Studentii au fost cooperativi (unul din ei avea buletinul la schimbat, dar a vrut sa dea datele, doar ca cei 2 controlori nu au acceptat doar datele + copie dupa fostul buletin). I-au dat pe studenti jos la gara si au chemat pe cineva de la TF sa ii duca la sectie. Pentru ca „au refuzat sa dea buletinul”. Fiecare dintre cei doi a primit cate o amenda contraventionala de 135 de lei.

  5. eeeOOO said, on 21/01/2011 at 19:30

    aveti perfecta dreptate…(insa depinde de om) „depinde de fiecare cum se trezeste in dimineata respetiva:P:)) si eu am prins controlori care or vorbit urat cu mine, mi-o smuls legitimatia din mana.. injuranduma..toate astea inainte sa incep a cunoaste si eu cate ceva despre ei:D:D:D nu are rost sa ne lasam calcati in picioare de niste persoane care nici macar nu stiu sa vorbeasca frumos cu cei din jurul lor…( de exemplu: am fost prins fara bilet..in timp ce imi scriau amenda se lauda unu la celalalt cum o batut el pe 2 baieti care nu o vrut sa prezinte buletinu..crezand k ma intimideaza sau ceva de genu.dar nu din contra am invatzat k nu treebuie sa ma las la ei asa cum vor:D:D si va incurajez si pe voi”LUPTATI PENTRU TOT CE AVETI>>SI NU DATI INAPOI” succes la toate;)

  6. Angelo S. said, on 12/11/2010 at 00:46

    Catastrofa ce se intampla cu aceste scursuri sociale numite controlori. Azi m-au prins pe autobuzul 30 la ora ~22:00, ora la care nu aveam cum sa imi cumpar bilet si nici nu aveam de unde pentru ca l-am luat din zona aeroportului. Partea proasta e ca alaturi de mine mai era un tip caruia ii zicea ca va primi amenda de 10 milioane daca nu le ofera CNP’ul.
    Situatii penibile care inca se intampla la noi in oras si din aceasta cauza incerc sa evit „evenimente”de genul.
    O seara buna,
    Angelo S.

  7. Lobi said, on 17/10/2010 at 23:31

    Hei… vorbeam cu cineva care a mers sa depuna contestatie la ratuc… tipa de la biroul de reclamatii sau ceva in genu a facut urmatoarea afirmatie: ” suntem constienti de situatie, dar nu avem ce face, nu gasim pt un asemenea loc de munca oameni cu facultate” !🙂
    plus de asta ca cetatean e bine sa te invormezi din punct de vedere legislativ care iti sunt drepturile.. prin legislatie din cate stiu eu nu au dreptul sa te legitimeze controlori… sau poate in bus pt ca e proprietatea ratuc au voie, dar pe domeniu public nu au dreptul sa te legitimeze, decat organele responsabile de ordine si securitate

  8. Raluca said, on 17/10/2010 at 13:01

    Radu, e drept ce zici, se cred mari si tari cand de fapt is asa de mici… si mai nou scopul lor nu e sa stimuleze ci sa isi faca salariile pe care le primesc in functie de cate amenzi dautrebuie sa isi indeplineasca un anumit numar de amenzi. Tocmai ce am luat si eu una pentru ca imi era expirat abonamentul luni si m-au prins vineri… ce-i drept s-au purtat frumos dar stiu si cazuri in care se poarte foarte urat asu nu dau hartii de proces verbal urmand sa se vada cu persoana in cauza mai tarziu si isi pastreaza banii… CONTROLORII ASTEA….:O


Lasă un răspuns

