Ştirile RMphotography

„Am fost înşelat cu un clip publicitar mincinos”

Posted in SOCIAL by RMphotography on 09/03/2010

Un bărbat care a cumpărat un dispozitiv de călcat rufe după ce l-a văzut la televizor îi acuză pe vânzători că spotul publicitar este înşelător.
După ce a vizionat un spot TV, Ionuţ Miron a cumpărat pentru soţia lui, de la Telestar Shop din Capitală, un produs numit Steam-O-Power, cu ajutorul căruia ar fi trebuit să se poată călca hainele. A plătit 159 de lei. „Dar am constatat că nu funcţionează aşa cum am văzut în clipul publicitar. Am fost înşelat”, spune el şi cere returnarea banilor. De cealaltă parte, oficialii firmei susţin că produsul are toate caracteristicile prezentate în spoturile TV.
„Produsul este ineficient”
„Pe 9 februarie, m-am decis să-i cumpăr soţiei acest produs, după ce am văzut un spot în care era prezentat. Clipul era foarte bine pus la punct, astfel încât privitorul să cadă în plasa celor care vând produse de o calitate mai mult decât îndoielnică”, afirmă Ionuţ Miron.
El susţine că a avut o surpriză neplăcută după ce a cumpărat produsul. „Hainele nu puteau fi călcate direct pe umeraş, aşa cum era în spot, şi nici cutele nu dispăreau uimitor de repede, ci erau doar umezite sau întinse dacă de la celălalt capăt al cămăşii trăgea de material o a doua persoană. Am descoperit că spotul este realizat cu ajutorul programelor de calculator şi că aşa fusesem înşelat”, afirmă tânărul.
Ionuţ Miron a sunat la Telestar Shop pentu a întreba dacă poate returna produsul. „Răspunsul a fost unul prompt: produsele cumpărate din magazin pot fi doar schimbate, nu şi returnate. Însă schimbarea lui nu era o soluţie, deoarece asta este eficienţa lor reală – produsul nefiind defect”, spune Ionuţ.
Bărbatul a contactat şi un agent OPC pentru a face o re clamaţie. „Însă legea din România nu le permite să-i oblige să-mi returneze contravaloarea produsului, ci doar să-i amendeze pentru clip neconform cu realitatea. Nu se poate face nimic pentru a stopa această înşelătorie?”, întreabă el.
„Are toate caracteristicile prezentate în clip”
Oficialii firmei spun că ar fi putut returna banii, în termen de 30 de zile, dacă produsul ar fi fost cumpărat on-line şi dacă ar fi fost returnat după cel mult zece zile de la achiziţie.
„Numai în acel caz putea să spună că produsul nu este aşa cum a crezut el. Însă produsul a fost cumpărat chiar din magazinul nostru. L-a văzut, i s-a făcut proba, a observat cum funcţionează şi a acceptat să-l cumpere. Îl vom schimba numai în cazul în care acesta s-a stricat”, ne-a declarat Nikos Altinakis, Europe development manager al firmei Telestar Shop.
Altinakis a mai ţinut să precizeze că a avut până acum 15.000 de comenzi pentru acest produs. „Am primit doar 500 de reclamaţii. Indiferent de calitatea unui produs vândut, vor fi şi oameni nemulţumiţi de el. Acest produs are toate caracteristicile care sunt prezentate în clip”, conchide Nikos Altinakis.
„Hainele nu puteau fi călcate direct pe umeraş şi nici cutele nu dispăreau repede. Erau doar umezite sau întinse dacă, de la celălalt capăt al bluzei, trăgea de material o a doua persoană.”
IONUŢ MIRON, reclamant
OPINIA ANPC
Amendă între 5.000 şi 25.000 de lei
Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că legea 449/2003 privind garanţiile a fost modificată prin prevederi care schimbă modul în care o garanţie e valabilă.
Printre altele, legea stabileşte că este vorba de o lipsă de conformitate, potrivit art. 5, alin. 2, lit. d, şi atunci când produsele fiind de acelaşi tip, nu prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.
„Se consideră că este lipsă de conformitate”
„Cu alte cuvinte, dacă produsul nu face ceea ce a fost prezentat prin publicitate, se poate considera că există o lipsă de conformitate, iar vânzătorul este obligat să o îndepărteze”, spune Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului din România. El adaugă că acest lucru înseamnă repararea, înlocuirea sau reducerea corespunzătoare a preţului produsului ori restituirea contravalorii.
Specialistul îl sfătuieşte pe consumator să mai facă o reclamaţie la comisariatul pentru pro tecţia consumatorilor, singura instituţie care este în măsură să verifice situaţia creată şi să ia măsurile legale care se impun.
„Neluarea măsurilor reparatorii de către vânzător poate fi sancţionată de către autorităţile în domeniu cu amendă contravenţională de la 5.000 de lei la 25.000 de lei”, conchide Mihai Titichi.

Un bărbat care a cumpărat un dispozitiv de călcat rufe după ce l-a văzut la televizor îi acuză pe vânzători că spotul publicitar este înşelător.
După ce a vizionat un spot TV, Ionuţ Miron a cumpărat pentru soţia lui, de la Telestar Shop din Capitală, un produs numit Steam-O-Power, cu ajutorul căruia ar fi trebuit să se poată călca hainele. A plătit 159 de lei. „Dar am constatat că nu funcţionează aşa cum am văzut în clipul publicitar. Am fost înşelat”, spune el şi cere returnarea banilor. De cealaltă parte, oficialii firmei susţin că produsul are toate caracteristicile prezentate în spoturile TV.

„Produsul este ineficient”
„Pe 9 februarie, m-am decis să-i cumpăr soţiei acest produs, după ce am văzut un spot în care era prezentat. Clipul era foarte bine pus la punct, astfel încât privitorul să cadă în plasa celor care vând produse de o calitate mai mult decât îndoielnică”, afirmă Ionuţ Miron. El susţine că a avut o surpriză neplăcută după ce a cumpărat produsul. „Hainele nu puteau fi călcate direct pe umeraş, aşa cum era în spot, şi nici cutele nu dispăreau uimitor de repede, ci erau doar umezite sau întinse dacă de la celălalt capăt al cămăşii trăgea de material o a doua persoană. Am descoperit că spotul este realizat cu ajutorul programelor de calculator şi că aşa fusesem înşelat”, afirmă tânărul.
Ionuţ Miron a sunat la Telestar Shop pentu a întreba dacă poate returna produsul. „Răspunsul a fost unul prompt: produsele cumpărate din magazin pot fi doar schimbate, nu şi returnate. Însă schimbarea lui nu era o soluţie, deoarece asta este eficienţa lor reală – produsul nefiind defect”, spune Ionuţ.
Bărbatul a contactat şi un agent OPC pentru a face o re clamaţie. „Însă legea din România nu le permite să-i oblige să-mi returneze contravaloarea produsului, ci doar să-i amendeze pentru clip neconform cu realitatea. Nu se poate face nimic pentru a stopa această înşelătorie?”, întreabă el. „Are toate caracteristicile prezentate în clip”
Oficialii firmei spun că ar fi putut returna banii, în termen de 30 de zile, dacă produsul ar fi fost cumpărat on-line şi dacă ar fi fost returnat după cel mult zece zile de la achiziţie. „Numai în acel caz putea să spună că produsul nu este aşa cum a crezut el. Însă produsul a fost cumpărat chiar din magazinul nostru. L-a văzut, i s-a făcut proba, a observat cum funcţionează şi a acceptat să-l cumpere. Îl vom schimba numai în cazul în care acesta s-a stricat”, ne-a declarat Nikos Altinakis, Europe development manager al firmei Telestar Shop. Altinakis a mai ţinut să precizeze că a avut până acum 15.000 de comenzi pentru acest produs. „Am primit doar 500 de reclamaţii. Indiferent de calitatea unui produs vândut, vor fi şi oameni nemulţumiţi de el. Acest produs are toate caracteristicile care sunt prezentate în clip”, conchide Nikos Altinakis.

„Hainele nu puteau fi călcate direct pe umeraş şi nici cutele nu dispăreau repede. Erau doar umezite sau întinse dacă, de la celălalt capăt al bluzei, trăgea de material o a doua persoană.” IONUŢ MIRON, reclamant
OPINIA ANPC
Amendă între 5.000 şi 25.000 de lei Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că legea 449/2003 privind garanţiile a fost modificată prin prevederi care schimbă modul în care o garanţie e valabilă.
Printre altele, legea stabileşte că este vorba de o lipsă de conformitate, potrivit art. 5, alin. 2, lit. d, şi atunci când produsele fiind de acelaşi tip, nu prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care consumatorul se poate aştepta în mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, în special prin publicitate sau prin înscriere pe eticheta produsului.„Se consideră că este lipsă de conformitate”
„Cu alte cuvinte, dacă produsul nu face ceea ce a fost prezentat prin publicitate, se poate considera că există o lipsă de conformitate, iar vânzătorul este obligat să o îndepărteze”, spune Mihai Titichi, şef serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului din România. El adaugă că acest lucru înseamnă repararea, înlocuirea sau reducerea corespunzătoare a preţului produsului ori restituirea contravalorii.
Specialistul îl sfătuieşte pe consumator să mai facă o reclamaţie la comisariatul pentru pro tecţia consumatorilor, singura instituţie care este în măsură să verifice situaţia creată şi să ia măsurile legale care se impun.
„Neluarea măsurilor reparatorii de către vânzător poate fi sancţionată de către autorităţile în domeniu cu amendă contravenţională de la 5.000 de lei la 25.000 de lei”, conchide Mihai Titichi.

sursa: Evenimentul zilei

3 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Cristian said, on 02/02/2014 at 09:13

    Sunteti copii, nu intelegeti ca reclama este sufletul comertului,un sfat daca mi se permite, nu mai alergati dupa aceste produse la care insistent se fac reclame sau afiseaza reduceri de preturi atractive, recunosc ca si eu am luat teapa de vreo trei ori asa ca m-am lecuit.

  2. Sovrea said, on 18/09/2010 at 11:31

    Am cumparat si eu un produs ( Mustang Mixer set 429 ron + taxe transport si impachetare 23,7 ron), dupa f putin timp nu a mai functionat, l-am dus la sediu si am intocmit proces verbal( in proces scrie ca se va inlocui fara costuri intre 7 – 10 zile). Procesul verbal este inlocuit in 4 iunie si nici astazi nu am primit nimic(nici produs nici bani).Am sunat de multe ori la sediul si ni se spune ca o sa verifice la service.
    ce este de facut? Asa ceva numai la noi se poate intampla.

    • radumorea said, on 18/09/2010 at 18:50

      ce pot sa spun aceste momente e sa incerci sa faci o sesizare si la anpc (autoritatea nationala pentru protectia consumatorului) nu garantez ca se vor rezolva lucrurile usor si rapid, dar in cazul in care mai exista sesizari pentru acceasi firma sunt sanse sa se rezolve mai repede.
      sediul este in aceeasi localitate cu produsul? sau difera?
      iti trimit atasat un link de unde poti depune o sesizare online (eu am mai depus si problema mi-a fost rezolvata)
      http://www.anpc.gov.ro/anpc/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=8&Itemid=54
      sper sa te ajute si problema dumneavoastra sa fie rezolvata. asteptam noutati cu privire la problema pe care ati intampinat-o si daca au avut rezultate ultimile sesizari.
      ps. innainte de a trimite sesizare mai sunati odata la firma responsabila si „ameninatatii” putin cu posibilitatea aceea de a face o sesizare, sunt sanse sa fie intimidati si in perioada de criza cred ca doar o amenda le mai lipsea


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: